14 آگوست 2023
1,542 بازدید
نظر %

دزدگیر بیسیم چیست؟

دزدگیر با سنسور بیسیم یک دستگاه امنیتی است که با استفاده از سنسور های بیسیم و یک مرکز کنترل، محافظت از منازل، ادارات و فضاهای داخلی را افزایش می دهد. در این روش، سنسورها بر روی درب ها، پنجره ها و سایر نقاط ورودی و خروجی از منزل نصب می شوند. سیگنال هایی که توسط سنسورها دریافت می شوند، به طور بی سیم به مرکز کنترل ارسال می شوند و در صورت شناسایی حرکت یا ورود غیرمجاز، دستگاه فوراً به کمک یکی از وسایل آوار و حفاظتی اعلام خطر می کند.

مزیت این نوع دزدگیر این است که نیازی به نصب سیم های پیچیده و دردسر ساز نیست، به علاوه این که ابزاری مطمئن و کارآمد برای محافظت از خانه و محیط کار شما است.

سنسورهای بیسیم به راحتی نصب می شوند و به سیستم ارتباطی بی سیم وصل می شوند. چندین نوع سنسور بیسیم موجود است، مانند سنسور درب (مگنت بیسیم)/ پنجره، سنسور حرکت، سنسور دود و سایر سنسورهایی که قادر به تشخیص حرکت و پیشرفت دوستانه از منطقه احیا شده اند.

در نهایت، دزدگیر با سنسور بیسیم یک روش کارآمد و راحت برای یک خانه، محل کار یا هر محیط دیگری است. با توجه به آسانی نصب و تعویض، می توانید بیشترین حفاظتی داشته باشید و از آرامش خاطر کاملی بهره مند شوید.

 

دزدگیر بیسیم بخریم یا دزدگیر سیمی؟

دزدگیر اماکن یکی از مهترین اجزا یک سیستم حفاظتی برای ساختمان ها می باشد ،بسیاری از مشتریان در زمان خرید یک دزدگیر با این سوال روبرو می شوند که دزدگیر بیسیم بخریم یا دزدگیر سیمی ؟

 

دزدگیر بیسیم

تلفن کننده دزدگیر

 

دزدگیر بی سیم چیست؟

دزدگیر وایرلس به دزدگیر اطلاق می شود که سنسور های دزدگیر به صورت بدون سیم با آن در ارتباط خواهند بود این سنسور ها میتوانند چشم بیسیم دزدگیر و یا مگنت بیسیم و یا دتکتور دود بیسیم جهت اعلام حریق و یا دیگر سنسور های بی سیم خواهد بود

 

دزدگیر بی سیم خوب دزدگیری است که بتواند به طور همزمان سنسور بی سیم و سنسور سیمی را پشتیبانی کند،چون گاهی در زمان نصب لازم می شود که به طور مثال یک چشم بی سیمی دزدگیر در کنار یک چشم سیمی مورد استفاده قرار بگیرد،از این رو یکی از مهمترین ویژگی های دزدگیر های بیسیم پشتیبانی همزمان از سنسور سیمی و سنسور بی سیم است.

 

نکته : دقت داشته باشید برخی از دزدگیر های بیسیم موجود در بازار که به صورت پک فروخته می شوند دارای باطری داخلی ۷٫۲ ولتی هستند و عملا زون های سیمی روی آنها قابل استفاده نمی باشد چرا که با قطع برق شهر دستگااه خروجی ۷ ولت خواهد داد و عملا سنسور های بیسیم در زمان قطع برق از کار خواهند افتاد.

 

 

 

بهترین دزدگیر بدون سیم موجود در بازار کدام است؟

با وجود حجم بسیاری از دستگاه های دزدگیر در بازار این سوال در ذهن بسیاری از خریداران دزدگیر پیش می آید که بهترین دزدگیر بی سیم موجود در بازار کدام برند است؟
باید یاد آور شویم که چند ویژگی مهم در شناسایی بهترین دزدگیر برای انتخاب وجود دارد که به طور خلاصه در زیر توضیح میدهیم

 

اولین ویژگی بهترین دزدگیر وایرلس باید ویژگی پایداری بالای آن باشد،دزدگیر باید در مقابل نوسانات ولـتاژ مقاوم باشد ،نسبت به نویز های محیطی که احتمال دارد توسط دیگر دستگاه های بیسیم تولید شوند حفاظت شده باشد تا خطایی رخ ندهد.

 

دومین ویژگی دزدگیر خوب داشتن زون های زیاد و تفکیک پذیر است،مخصوصا در زمان استفاده از تعداد زیادی سنسور بیسیم ،در صورتی که دستگاه دزدگیر بیسیم یکی دزدگیر ۴ زون ساده باشد ،ایراد یابی و خطایابی دستگاه بسیار سخت خواهد شد و عملا نا ممکن خواهد بود.

 

سومین ویژگی مهم یک دزدگیر خوب :

یک دزدگیر اماکن که لقب بهترین را بخواهد با خود به یدک بکشد باید بتواند اتمام باطری سنسور ها را اعلام کند،چون سنسور های بییسم معمولا از باطری داخلی بهره میبرند پس زمانی که باطری آنها رو به اتمام باشد باید کاربر را از این خطر که سنسور ها باطری خالی کنند را آگاه کند.

 

چهارمین ویژگی بهترین دزدگیر بیسیم:

از طیف وسیعی از سنسور بی سیم پشتیبانی کند،برایم مثال باید آن برند دارای چشم بیسیم،دتکتور دود بیسیم،آژیر بی سیم،مگنت بیسیم،برخی از برند ها دارای سنسور نیستند و از سنسور های موجود در بازار برای آنها استفاده میشود که ممکن است به دلیل ناسازگاری کامل مشکلاتی را در آینده به وجود بیاورند.

پس به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از سنسور های دیگر برند های بیسیم بر روی دزدگیر اماکن پیشنهاد نمیشود.

 

پنجمین ویژگی بهترین دزدگیر بیسیم:

دزدگیر خوب باید دارای پشتیبانی فنی و گارانتی معتبر باشد ،دزدگیری که پشتیبانی نداشته باشد عملا قابل استفاده نخواهد بود،ممکن است کاربر بخاطر یک مشکل بسیار ساده اما آزار دهنده در صورت نبود پشتیبانی فنی خوب مجبور به تعویض دستگاه شود و ضرر زیادی را متحمل شود.

همچنین یک دزدگیر بیسیم خوب بایستی از آژیر بیسیم نیز پشتیبانی کند و امکان اتصال آژیر به صورت بدون سیم را داشته باشد.

 

چه  نکاتی را در زمان نصب دزدگیر بیسیم بهتری است رعایت کنیم؟

برای استفاده بهینه از دزدگیر اماکن در زمان نصب باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که هرچند دساده میتواند حداکثر بهره را برای شما به همراه داشته باشد،

 

اولین نکته:سعی کنید نزدیکترین چشم به دزدگیر یک چشم سیمی باشد و حداقل یک سنسور سیمی در سیستم نصب باشد(دلیل این کار این است که دیده شده است گاهی مشتریان در تعویض باطری چشمی تعلل میکنند و یا فراموش میکنند و در زمان لازم چشمی ها باطری ندارند تا کار کنند و یک چشم سیمی در سیستم تمام بیسیم میتواند ضریب اطمینان را تا حد زیادی بالا ببرد)

 

دومین نکته:همیشه از بهترین باطری در سیستم بی سیم استفاده کنید،باطری های آلکالاین اصلی میتوانند مدت بسیاری بیشتری بر روی سنسور بیسیم کار کنند،از نصاب خود بخواهید در زمان نصب چشم بیسیم جامپر کم مصرف را در حالت کمترین مصرف قرار دهد تا باطری ها عمر بیشتری داشته باشند،این ویژگی فقط در چشمی بیسیم H9 فایروال و چشم بیسیم h7 فایروال پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

دزدگیر سیم پارادکس از جمله دزدگیر های خوشنام بیسیم موجود در بازار می باشند

 


نویسنده مطلب admin