6 سپتامبر 2021
8,316 بازدید
نظر %

بلندگو دزدگیر و آژیر دزدگیر و کاربرد آن در دزدگیر اماکن

چرا انتخاب آژیر مهم است؟

در دزدگیر ها و به کل سیستم های اعلام هشدار از آژیر استفاده می شود و آژیر ها با تولید صدای خاص هشدار لازمه را پخش میکنند و با توجه به اینکه نتیجه نهایی یک سیستم اعلام سرقت و یا سیستم هشدار از طریق بلندگو و یا آژیر ان سیستم خواهد بود ،بسیار مهم است که انتخاب دقیقی در این المان سیستم انجام شود.
به یاد داشته باشید که توان و اندازه آژیر باید مناسب با سیستم و خروجی دستگاه مورد استفاده باشد تا آسیبی به قسمت های تولید صدا و برد اصلی دستگاه وارد نشود.

 

نکته : خروجی دزدگیر فایروال F9 و دزدگیر فایروال f۱۰  کاملاً مهندسی و حساب‌شده طراحی شده‌اند تا آسیبی به اسپیکر و بلندگوی نصب‌شده نزنند همچنین در صورتیکه اهم خروجی آژیر دستگاه با اهم سیم پیچ مگنت بلندگو یکی باشد می تواند بیشترین خروجی صدا را ایجاد نماید.

 

تفاوت آژیر و بلندگو چیست؟

بسیاری از کسانی که قصد خرید دزدگیر منزل یا آپارتمان دارند با این سوال روبرو میشوند که تفاوت بین آژیر (آژیر تک صدا و یاش شش صدا) با بلندگوی دزدگیر اماکنی چیست؟

 

 

تفاوت این دو المان هشدار دهنده در نوع و محل تولید صدای آژیر است،در بلند گو دزدگیر اماکن تولید صدا در برد اصلی دزدگیر انجام شده و توسط سیم به بلندگو که فقط یک سیم پیچ و دیافراگم است ارسال میشود ولی در آژیر تک صدا تولید صدای آژیری در داخل بلندگو انجام مییشود در واقع آژیر تک صدا شامل یک بلندگو و یک برد آژیر است ،آژیر تک صدا فایروال به رنگ مشکی و اسپیکر یا بلندگوی دزدگیر فایروال به رنگ سفید تولید و عرضه میشود.

از نظر میزان صدا نمیتوان از روی نوع تولید آژیر نظر قطعی داد،چرا که میزان صدای آژیر بستگی به قدرت برد تولید آژیر داخل دزدگیر ویا داخل آژیر تک صدا دارد.

شرکت فایروال آژیر بیسیم نیز تولید و عرضه کرده است (اطلاعات بیشتر در مورد آژیر بیسیم فایروال)

 

حال چرا معمولا نصابان استفاده از هردو را پیشنهاد میدهند؟

دزدگیر های اماکن معمولی دارای دو خروجی برای صدای آلارم هستند،یکی خروجی SIR و یکی SPK یا خروجی SP ، معمولا هردو آلارم پیشنهاد میشود چرا که ضریب اطیمینان را در زمان آژیر کشیدن بالاتر میبرد و درصورتی که حسب اتفاق در زمان آژیر یکی از خروجی های دستگاه دچار اشکال شد آژیر دوم همچنان به کار خود ادامه دهد.

 

چرا آژیر ها و بلندگو ها گاهی میسوزند؟

انتخاب نادرست یک بلندگو یا آژیر در سیستم اعلام سرقت میتواند باعث سوختن زود هنگام آن شود،به یاد داشته باشید در انتخاب نوع آژیر مناسب با دستگاه حساسیت بسیار زیادی وجود دارد چرا که خروجی عکملکرد صحیح دستگاه در زمان اعلام هشدار وابسته به عملکرد صحیح آژیر یک سیستم است

 

چکار کنیم تا صدای آژیر افزایش یابد؟

آژیر دزدگیر اماکن

بسیاری از کسانی که دزدگیر را در مناطقی همچون باغ و یا محیط باز نصب کرده اند متوجه این موضوع میشوند که نیاز به صدای بلندتری است تا سیستم کارایی بهتری داشته باشد،حال برای تقویت صدای آژیر دزدگیر چکار باید کرد؟
بهترین و عملی ترین راه ممکن استفاده از تعداد بیشتر بلندگو و استفاده از یک تقویت کننده آژیر است،دستگاه های دزدگیر معمولا توان پذیرش بیشتر از دو بلندگو را ندارند و در صورت اتصال بیش از دو بلندگو احتمال آسیب به برد اصلی دزدگیر اماکن وجود خواهد داشت ،بهتر است برای اتصال بیش از دو آژیر به دستگاه از برد های واسط تقویت آژیر استفاده کرد ،این برد ها با استفاده از آمپلی فایر داخلی صدای تولید شده توسط دستگاه را تقویت میمایند و یا با تولید صدای در داخل خود برد فقط نسبت دریافت سیگنال آژیر از دستگاه عمل میکنند.

 

از این رو پیشنهاد تیم فنی ما جهت دزدگیر باغ و محیط های باز  استفاده از بلندگو و آژیر با برند معتبر همچون فایروال در تعداد حداقل ۲ بلندگو و ۲ آژیرتک صدا است.

 

برای محافظت از آژیر دزدگیر چکار باید کنیم؟

محافت از آژیر دزدگیر اماکن نیز یکی از مسائل مهم در نصب سیستم های حفاظتی اماکن میباشد چرا که اگر سارق بتواند به راحتی آژیر سیستم اعلام آلارم را تخریب نماید در واقع کل سیستم را مختل کرده است ،پس بهتر است حتما در محل هایی که بلندگوی سیستم در درسترس است از یک محافظ خوب استفاده شود.
جهت محافظت از اسپیکر و آژیر دزدگیر میتوان از کاور محافظ بلندگو آماده موجود در بازار که به نام های کاور بلندگو یا جعبه بلندگو شناخته می شوند استفاده کرد و یا در محیط های خارج شهر که احتمال تخریب توسط سارقان بیشتر است میتوانید همانند نمونه زیر از آهنگر ها درخواست ساخت یک کاور محکم و غیر قابل تخریب نمایید.

 

 

در بلندگو های دزدگیر اماکن از یک مگنت و همراه یک آهنربا استفاده شده است که در صورت اتصال این سیم پیچ به تولید کننده و برد آژیر مناسب می‌تواند باعث آسیب زدن به مگنت و سیم پیچ بلندگو شود که علت بسیاری از سوختگی ها همین نامتناسب بودن ورودی می باشد از این رو بهتر است از دزدگیر های اماکن معتبر و برندهای معروف استفاده شود تا با سوختگی های مکرر مواجه نشوید


نویسنده مطلب admin