8 سپتامبر 2019
1,707 بازدید
نظر %

سنسور دزدگیر اماکن چیست؟

سنسور به تجهیزی گفته میشود که میتواند تغییرات المان های طبیعی را حس کرده و این تغییرات را در خروجی خود به هر طریقی اعمال نماید و انواع زیادی دارد که چندین مدل از این سنسور ها دز دزدگیر های اماکن مورد استفاده قرار میگیرند.
دزدگیر های اماکن جهت عملکرد صحیح نیاز به سنسور هایی دارند تا تغییرات را حس کرده و به دستگاه مرکزی یا به اصطلاح سانترال دزدگیر ارسال نمایند،این تغییرات میتواند حرکت یک جسم (سنسور PIR یا چشمی دزدگیر)،یا باز شدن یک در و یا پنجره (مگنت) ، تغییرات میدان مغناطیسی (سنسور مکروویو) و یا سنسور خطی و یا سنسور حساس به لرزش که به سنسور شوک یا شوک سنسور شهرت دارند وجود داشته باشد.

 

انواع سنسور ها از نظر اتصال به سانترال مرکزی

سنسور های دزدگیر در مدل های بیسیم و سیمی موجود می باشند که مدل های بیسیم میتوانند در فرکانس های ۳۱۵ مگاهرتز و یا ۴۳۳ مگاهرتز و به تازگی فرکانس ۸۶۶ مگاهرتز موجود باشند،لازم به ذکر است که فرکانس عملکرد تاثیری در کیفیت سنسور ندارد و فقط یک باند فرکانسی می باشد و از نظر تکنیکال و عملکردی تاثیری بر روی کارایی ندارد.

سنسور های بیسیم معمولا از یک باطری داخلی جهت تامین انرژی مصرفی خود بهره میبرند که خود نیازمند دقت کاربر در استفاده از ان و توجه به  وضعیت باطری را دارد ،البته دستگاه های پیشرفته همچون دزدگیر فایروال F10 و فایروال F9   دارای سنسور های بیسیمی هستند که میتواند کاهش انرژی باطری را به صورت SMS به کاربر دستگاه اطلاع رسانی کند،در حال حاضر فایروال دو مدل چشمی بیسیم H9 و شوک سنسور بیسیم پلاس خود را به این تکنولوژی مجهز کرده است.

با توجه به مسائل ذکر شده و نیاز به نگهداری و شرایط خاص سنسور های بیسیم معمولا در محل هایی که امکان اتصال سنسور سیمی وجود داشته باشد پیشنهاد نمیشود از سنسور بیسیم استفاده شود و سنسور سیمی سنسوری مطمئن و کمتر نیاز به نگهداری و دقت در وضعیت خواهد داشت،با این حال در صورتی که به هر دلیلی امکان سیمکشی وجود نداشته باشد بهتر است نزدیک ترین سنسور به دستگاه مرکزی دزدگیر یک سنسور سیمی باشد تا ضریب اطمینان بالاتر رود.

 

میزان برد سنسور های بیسیم دزدگیر

برد سنسور های دزدگیر بستگی به میزان موانع موجود در مسیر بین سنسور بیسیم دزدگیر تا دستگاه مرکزی دزدگیر دارد.ولی معمولا با مانع چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ متر عمل میکند و در صورتی که برد وایرلس به دستگاه مرکزی نرسید باید از یک ریپیتر استفاده کرد.

 

سنسور دزدگیر اماکن سیمی

سنسور های حرکتی یا PIR (چشمی دزدگیر) به عنوان یک سنسور دزدگیر

 

 

بسیاری از مردم این سنسور ها را به اشتباه به سنسور حرارتی نام میبرند که در واقع اینطور نیست،این سنسور ها با ارسال امواج مادون قرمز و بررسی برگشت این امواج حرکت یا تغییرات حرکتی را تشخیص میدهند و حرارت هیچ تاثیری بر تشخیص این سنسور ها ندارد و به همین دلیل این چشمی ها تغییرات حرکت پشت شیشه را تشخیص نمیدهند و نگرانی بابت نصب سنسور پشت شیشه های جلوی فروشگاه ها وجود ندارد،این سنسور ها معمولا دارای خروجی NO و NC همزمان هستند و میتوانند بر روی همه دستگاه های اعلام سرقت نصب شوند. فایروال مدل H6 از جمله چشمی های سیمی شرکت فایروال می باشد.

 

 

سنسور های لرزشی یا شوک سنسور

یکی دیگر از سنسور دزدگیر اماکن ،سنسور های لرزشی با استفاده از سنسور داخلی خود میتوانند لرزش را تشخیص دهند و جهت نصب بر روی دیوار های پیرامونی زمانی که احتمال شکافتن دیوار توسط سارقین وجود داشته باشد مناسب است،شوک سنسور نیز همانند دیگر سنسور ها در مدل های سیمی و بیسیم تولید و عرضه میشوند
به یاد داشته باشید از نصب شوک سنسور بر روی پنجره هایی که با عبور خودرو های سنگین به لرزه می افتند خودداری کنید چرا که با آژیر خطا مواجه خواهید شد.

 

شوک سنسور بیسیم

شوک سنسور بدون سیم فایروال مناسب دزدگیر بیسیم

سنسور درب و پنجره یا مگنت:

 

مگنت سیمی فایروال

مگنت 

سنسور درب و پنجره که به سنسور مگنت شناخته شده است ،یک سنسور مغناطیسی و بسیار پرکاربردی می باشد،این سنسور بدون کنتاکت فیزیکی با استفاده از یک آهنربا و یک سنسور تشخیص میدان مغناطیسی میتواند تغییرات حرکتی بین دو تکه سنسور را تشخیص داده و به دستگاه مرکزی اعلام نماید،این سنسور نیز توسط شرکت فایروال در انواع مگنت بیسیم فایروال و مگنت سیمی فایروال تولید و عرضه شده است.

 

شرکت ما آماده هرگونه پاسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره و نصب دزدگیر اماکن می باشد:

وب سایت رسمی دزدگیر فایروال

تلفن مرکز فروش تهران : ۰۲۱۴۴۰۶۰۷۱۹+۰۲۱۴۴۰۴۰۹۸۴

 


نویسنده مطلب admin