19 سپتامبر 2019
2,051 بازدید
نظر %

اجزای دزدگیر اماکن

برای شناخت اجزای دزدگیر اماکن باید بدانید منظور از دزدگیر اماکن، دزدگیرهایی می باشد که در ساختمان و یا کارگاه مورد استفاده قرار می گیرد. از موارد نصب دزدگیر می توان به منازل مسکونی، مغازه، انبار، دفتر کار، مدرسه، مراکز تجاری، کارخانه و واحدهای تولیدی اشاره کرد.

قطعات و تجهیزات دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر، بلندگو، ریموت، پنل دزدگیر، تلفن کننده، پدال، مگنت، دتکتور و ریپتر از اجزای اصلی دزدگیر می باشد که بیشترین کاربرد را دارد.

 

چشمی دزدگیر

چشمی دزدگیر همانطور که از نامش پیداست همانند چشم عمل می کند و نقش آشکار کننده را دارد. کارکرد چشمی بدین گونه است که هر لحظه فضای مورد نظر را اسکن می کند و با ایجاد کوچکترین تعغیری سریعا واکنش نشان داده و دزدگیر را فعال میکند. به طور خلاصه می توان گفت چشمی دزدگیر نسبت به حرکت حساس می باشد و با ایجاد حرکت در محدوده تحت پوشش سریعا واکنش نشان می دهد.
چشمی ها در دو مدل باسیم و بی سیم در بازار موجود می باشد. چشمی های دزدگیر باسیم توسط سیم دوزوج به پنل دستگاه دزدگیر نصب می شود. در چشم های دزدگیر بیسیم سیستم به صورت وایرلس عمل می کند و توسط باطری راه اندازی می شود. قیمت چشمی های بیسیم نسبت به باسیم گران تر می باشد اما دارای نصب ساده و راحت تری است.

 

مگنت دزدگیر

مگنت سیمی فایروال

مگنت نیز یکی از اجزای دزدگیر اماکن است ،مگنت های دزدگیر ساختاری شبیه آهن ربا دارند و از دو قسمت که شامل قطب مثب و منفی می باشد تشکیل شده است.
برای راه اندازی مگنت باید قطب مثبت و منفی مقابل همدیگر قرار بگیرند اگر از یکدیگر دور شوند موجب تحریک و فعال سازی دزدگیر می شود. معمولا از مگنت ها برروی درب و پنجره استفاده می شود تا با باز شدن هریک موجب تحریک مگنت شده و دستگاه فعال می شود.
مگنت دزدگیر در دو مدل مگنت سیمی (مگنت با سیم) که توسط کابل دزدگیر و مدل مگنت بیسیم که به صورت وایرلس راه اندازی می شود موجود می شود.

 

پنل دزدگیر

پنل دزدگیر بخش اصلی و یا همان قلب سیستم می باشد. تمامی تجهیزات به پنل متصل می شود و فرمان می گیرند. پنل دزدگیر اماکن دارای تعدادی برد الکترونیکی است که از چند زون و …. تشکیل شده است که داخل جعبه قرار می گیرد.

 

تلفن کننده دزدگیر اماکن

تلفن کننده همانند یک گوشی تلفن عمل می کند. اگر دزگیر تحریک شود و فعال شود موجب فعال سازی تلفن کننده می شود. تلفن کننده ها دارای حافظه می باشند که شماره تلفن ها از قبل برروی حافظه آن ثبت می شوند و پس از فعال سازی دزگیر اقدام به زنگ زدن شماره ها کرده و پیغام از پیش ضبط شده را پخش می کند.
تعداد شماره تلفن قابل ذخیره در تلفن کننده ها متفاوت می باشد که شامل ۴ ، ۸، ۱۶ و… می باشد که شرکت سازنده آن را مشخص می کند، تلفن کننده تمام دزدگیرهای فایروال حداقل ۲۰ حافظه را پشتیبانی میکنند.(تلفن کننده سیمکارتی فایروال ۲۲ حافظه دارد)

 

بلندگوی دزدگیر

بلندگوها در دزدگیر اماکن پخش آژیر را انجام می دهند که دارای وات های مختلفی می باشند. هرچه میزان وات بلندگو بیشتر شود از لحاظ ابعاد و دیافراگمی بزرگتر شده و قیمت آن نیز افزایش می یابد. بلندگوهای دزگیر ۲۵ وات از متداول ترین بلندگوهای مورد استفاده می باشد. نوعی دیگر از بلندگوی دزدگیر امان پیزو ی باشد که برای راه اندازی نیاز به برق ۱۲ ولت می باشد.

 

پدال دزدگیر اماکن

پدال دزدگیر اماکن

پدال بیسیم فایروال

برای بالا بردن امنیت و واکنش سریع در مواقع بروز خطر و تهدید از پدال زیر پایی استفادا می شود. با اعمال فشار توسط پا و یا دست برروی پدال دزدگیر فعال می شود. از پدال دزدگیر در طلا فروشی ها، صرافی، بانک بیشتر استفاده می شود.

ریموت دزدگیر

ریموت فعال و غیر فعال کردن دزدگیر را برعهده دارد ،ریموت معمولا برد بین ۵۰ تا ۱۵۰ متر را میتواند پوشش دهد. ریموت در کنار کاربر قرار می گیرد.

 

ریپیتر دزدگیر اماکن

"ریپیتر

در برخی از نصب های دزدگیر پنل در فاصله دور نسبت به محل فعال سازی نصب می شود و این فاصله دور موجب می شود تا ریموت ما بدرستی عمل نکند پس برای بهتر عمل کردن ریموت از ریپیتر استفاده می کنند که موجب افزایش برد ریموت می شود.
علاوه بر ریموت برای افزایش برد چشمی های دزدگیر بیسیم نیز از ریپیتر استفاده می شود.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت با ما در تماس باشید.
۰۲۱ ۴۴۰۴۰۹۸۴


نویسنده مطلب admin