دتکتور دود بیسیم Firewall و نحوه نصب آن به صورتی ویدئو تصویری

دتکتور دود بیسیم فایروال یک سنسور تشخیص دود ناشی از آتش است که میتواند به عنوان یک اعلام حریق مستقل و متصل به دزدگیر اماکن عمل کند ،دتکتور دود فایروال در مدل های سیمی و بیسیم تولید و عرضه میشوند،مدل بیسمی این سنسور با فرکانس ۳۱۵ مگاهرتز کار میکند و امکان اتصال به تمامی دستگاه های دزدگیر فایروال را دارا می باشد.

 

دتکتور بیسیم

 

نحوه چیدمان جامپر های دتکتور دود بیسیم

جهت ست شدن دقیق دتکتور بیسیم بر روی دزدگیر فایروال مدل F9 و F10 می بایست طبق شکل زیر جامپر های D0 تاD3 چیده شوند،به یاد داشته باشید جامپر های A0تا A7 باید به صورت دلخواه چیده شوند به طوری که امکان چیدن شبیه شما توسط همسایه های اطراف که از سنسور های ۳۱۵ استفاده میکنند وجود نداشته باشد.

 

نصب اعلام حریق

نصب اعلام حریق

 

 

تغذیه دتکتور دود بیسیم

دتکتور دود فایروال جهت برق مصرفی خود از یک باطری کتابی ۹ ولت بهره میگیرد که در صورتی که از باطری مرغوبی استفاده نمایید میتواند بیشتر از یکسال با باطری کتابی داخلی خود کار کند،البته این دکتور دود دارای سیستم اعلام اتمام باطری داخلی می باشد و در زمانی که باطری ضعیف باشد با یک جریپ از بیزر داخلی ضعیف بودن باطری را اعلام خواهد کرد.

 

تعداد مورد نیاز دتکتور دود 

یکی از نکات مهم در نصب سیستم اعلام حریق اماکن انتخاب تعداد مناسب سنسور نسبت به محل مورد نظر می باشد،طبق استاندارد،معمولا برای هر ۵۰ متر مربع یک دتکتور دود نصب میشود،همچنین دتکتور باید در بالاترین نقطه سقف جایی که دود به آن مسیر هدایت خواهد شد نصب شود.

در سقف های شیروانی بهتر از در قسمت تقاطع دو شیب نصب شود.

 

 

برد بیسیم دتکتور دود فایروال

میزان برد مسافت عملکرد این سنسور حدود ۱۵ تا ۲۵ متر با مانع می باشد ولی با توجه به میزان نویز محیط میتواند کمی زیاد و یا کمتر نیز باشد،بهتر است قبل از نصب نهایی دستگاه دزدگیر و نصب دتکتور دود از مناسب بودن محل نصب از نظر ارتباط بیسیمی سنسور به دزدگیر مطمئن شد.

نکته :در زمان نصب دقت داشته باشید دتکتور در محیطی به دور از حشرات ریز نصب شود تا از خطا زدن دتکتور جلوگیری شود.

 

در این ویدئو شما خواهید آموخت که چطور دتکتور دود را به دزدگیر اماکن فایروال مدل F9 و F10 ست نمایید.

 

 

 
 
 
 

نویسنده مطلب admin
شروع گفتگو
کارشناس فروش
گفتگوی آنلاین
پشتیبانی فروش فایروال سنتر
کمالی هستم کارشناس فروش فایروال سنتر ،آیا در مورد خرید نیاز به مشاوره دارید (در این بخش سوال فنی پاسخ داده نمیشود)؟